Altibox ny hovedsponsor for Norway Chess

Tilbake

– Våre norske sjakkstjerner med Magnus Carlsen i spissen er billedgjøringen av en vinnerkultur bygget på rå strategi og evnen til å være fremsynt. Dette stiller store krav til både tankekapasitet og hurtighet, egenskaper som er sentrale for oss i Altibox, sier Lene Bjørck.

Altibox og Norway Chess inngår i dag et treårig samarbeid.

– Med mange millioner mennesker fra hele verden som følger turneringen via internett er stabile linjer med høy nok kapasitet til å strømme direkteoveførte TV-bilder av beste kvalitet avgjørende for sjakk-eksporten fra Norge. Norge har på rekordtid blitt en sjakk-nasjon. Den 3-årige avtalen med Altibox Norway Chess gir turneringen mulighet til å jobbe målrettet mot fremtiden. Altibox Norway Chess er allerede en av verdens sterkeste sjakkturneringer og vil med dette samarbeidet befeste denne posisjonen, sier Kjell Madland, gründer og styreleder i Altibox Norway Chess.

– Magnus Carlsen er en av våre fremste internasjonale idrettsutøvere, og han er unik i form av at han er den eneste verdensmesteren, uavhengig av sportsgren, som har lansert en app hvor fans faktisk kan prøve seg mot ham. Gjennom Play Magnus appen har sjakk-entusiaster i over 200 land fått gleden av å “spille mot mesteren”. Magnus har som mål at sjakk skal bidra til å gjøre verden litt smartere, og vi er veldig glade for at vi nå har fått med oss Altibox som partner, sier Kate Murphy, CEO i Play Magnus.

Startskuddet på samarbeidet med Altibox Norway Chess og Play Magnus er en reklameserie i digitale kanaler og på TV. Konseptet utfordrer sammensmeltningen av TV-opplevelsen og internett i en hverdag der store mengder data kjemper om kapasiteten. Magnus Carlsen har hovedrollen og viser superhelt-takter i kampen om plassen på nettet.

– Altibox kommer til å bety mye for sjakk i Norge fremover, både for topp og bredde. Det var derfor naturlig for meg og Play Magnus appen å bli med i denne reklamefilmen, sier Magnus Carlsen.

– Denne typen oppdrag tar Magnus Carlsen svært sjelden, og de gangene han gjør det er det for premium merkevarer som G-Star og nå nylig også Porsche. Vi er derfor utrolig stolte av at Magnus takket ja til å stille opp i reklamekampanjen til Altibox, og er imponert over hvor profesjonell han var på filmsettet, sier Lene Bjørck i Altibox.

– Vi opplevde rekordinteresse på TV 2 Sportskanalen da Magnus Carlsen slo Vachier-Lagrave på overtid i den dramatiske avslutningen av London Chess Classic i desember. Sjakk fenger stadig flere – med Magnus Carlsen som det store trekkplasteret. Med sammenlagt seier til Magnus i World Chess Tour 2015 friskt i minne gleder vi oss over at TV 2 Sportskanalen og TV 2 Sumo er med på laget når den andre utgaven av sjakkens Champions League innledes i Stavanger i april neste år. Norway Chess er et kvalitetsarrangement og en helt sentral del i vår sjakksatsing, sier Vegard Jansen Hagen, sportssjef i TV2.

– Med optimale forutsetninger for både distribusjon og fokus på innovasjon gjennom partnere som Altibox og TV 2 vil store og små sjakk entusiaster kunne glede seg over nervepirrende og glitrende sjakkspill i 2016, sier Kate Murphy.

[youtube id=»8MXMcMtYJJM»]